TRÄNING ÄR DEN BÄSTA MEDICINEN SOM FINNS

Träningsformer för större och mindre grupper. Privatpersoner och företag. Gruppträning stärker sammanhållning och ökar teamkänslan eller utmana dina vänner som ett sätt att umgås på fritiden.
Träningen hålls på erat företag / lokal, i Farsta på MariCare Hälsocentrum eller utomhus efter överenskommelse, beroende på träningsform och antal deltagare.

Se liten film om glada deltagare på träningspass!

Alla mina klasser bygger på att jag har verktygen, tekniken och ger motivation. DU väljer själv vilken nivå du vill jobba på. I de flesta av mina klasser kan det bytas ut övningar för att anpassa efter individen. Jag vill att alla ska känna sig välkomna att våga pröva och upptäcka nya sidor hos sig själva. Mina ledord för träning är: Andning, inre styrka och massa skratt. Klasserna ska framförallt genomsyras av träningsglädje och kroppskontroll. Det finns en träningsform för alla!

BOX
En explosiv träningsform med kampsportsinriktning. Vi jobbar med slag och sparkar
Vi jobbar i par. Du behöver inte ha en partner utan jag parar ihop er efter längd/erfarenhet. Ingen tidigare erfarenhet eller egna handskar krävs. Det är en grundklass med mitzar och handskar, grundslag och sparkar. 75 minuter inklusive uppvärmning och nedvarvning. Den vanligaste kommentaren från deltagarna efteråt: ”Jobbigt i början med att komma ihåg allt men det här är den roligaste träningen jag prövat”. Ett enkelt sätt att få ur sig den där frustrationen du kanske bär på?

AFRO
Afro är en rytmisk dansklass utformad med inspiration hämtad främst från västafrika men även med en del andra inslag. Grundtanken är enkelhet, att få fram pulshöjande rörelseglädje på ett sådant sätt som gör att koreografin är lätt att följa.

CORESTYRKA
Fokus på att stärka den inre coremuskulaturen, den sk korsetten.
Öka din rörlighet, kroppskontroll och balans i utmanande funktionella övningar. Styrka, balans, koordination och uthållighet mixas.  Vi jobbar med egen kroppsvikt och lätta redskap. Vi strävar efter en neutral, stolt hållning med en påkopplad bäckenbotten och en medveten andning. Garanterat svettig klass med många annorlunda övningar och mycket skratt & lite frustration med inspiration från boxning, pilates, moveoo, yoga och styrka.
Klassen passar alla då övningar lätt kan bytas ut och anpassas efter din dagsform

TABATA FYS
En högexplosiv klass med fokus på hela kroppen, hög puls i dynamiska övningar med egen kroppsvikt. Vi jobbar i block á fyra minuter med två övningar i varje. Vi jobbar på max i 20 sekunder för att vila 10 sekunder, så varje övningar utförs alltså fyra gånger under blockets fyra minuter. Våga utmana dig själv med en tuff, kort och intensiv fysträning där du inte hinner tänka, kroppen bara kör! Vanligt att deltagarna börjar tjuvstarta innan signalen går, blir du en av dem?

PILATES BASIC
I Pilatesträningen strävar vi efter att återskapa den naturliga kroppshållningen. Små rörelser med fullständig kontroll och mentalt fokus stärker inifrån och ut.  Vi jobbar enligt att samtidigt så stärker vi ena sidan av kroppen samtidigt som vi stretchar den andra. Lugn, skonsam som komplement till annan träning där fokus ligger på andning och flöde.

PARTRÄNING
Vi jobbar i par med utmanande funktionella övningar där vi använder varandra som redskap mixat med fysövningar. Det är svårt att fuska när du ska samarbeta med någon annan person, att få kroppskontakt motiverar och ger garanterat mer träningsglädje. Svettigt, många skratt och en del klurigheter mixat med enkla. Jag parar ihop efter lämplig längd och träningsnivå på deltagare.

TRIBALYOGA
”Dansa” yoga. En av anledningarna till att yoga kan upplevas som en svår utmaning är att den kan kännas långsam och statiskt. Till skillnad från i Vinyasa Yoga så stannar vi därför aldrig i en enskild asana när vi utövar Tribalyoga. Rörelserna går i varandra i ett konstant flöde, det ger ökad värme och kräver mindre tålamod. Tribalyoga är träning tänkt att passa de allra flesta människor. Större rörlighet, ökad styrka, fokus och glädje i ett paket.

DYNAMISK RÖRLIGHET
Du arbetar i dynamiska rörlighetsövningar / dynamisk stretching där du går från olika positioner som utmanar din rörlighet och stabilitet. I dagens samhälle blir vi allt stelare, vilket påverkar både andning, tarm, rörlighet. Förebygg smärta, stelhet och andra problem med kroppen genom daglig rörlighet. Jag visar olika övningar med inspiration från yoga, klassiska stretch med extra allt. En stor del är andning. Hur använder du den när kroppen stretar emot?

SENIORTRÄNING
En lättare form av ovanstående träningsformer. Vad sägs om Box, CoreStyrka, Afro eller TribalYoga? Kör även stationsträning med olika övningar med lätta redskap och egen kroppsvikt.
Vi jobbar med koordination, styrka, rörlighet, kroppskontroll och balans där både sinne och kropp får sig en utmaning och blir stärkt.